lördag 6 februari 2010

inte en helt vanlig Lördagsmorgon..

nej,det blev inte direkt en lördags morgon som jag ville ha det.
Kom ner springandes till ridningen och fick min lilla ponny Barrow som jag då skulle ha under hopplektionen. Gjorde iordning henne i spiltan och helt plötslig vill hon lägga sig ner, inte trodde jag att dt skulle vara någonting. så jag klappade till henne så hon reste sig upp, betedde sig som en normal ponny brukar göra tills jag börjar skritta fram i manegen då hon helt plötsligt tvär stannar och läger sig ner.. Jag hoppar av i skräck och håller hårt i tyglarna i hopp om att få upp henne.
Stackars lilla ponny, blev att vi kastade av sadeln och gick runt i 45 minuter med henne i mannegen i väntar på Vetrinär.
Väldigt allvarligt då dom fått öppna hela buken på henne sist då det knappt fanns någon chans för henne att överleva. Kännde mig själv jätte hemsk som var tvungen att använda spö för att få upp henne när hon la sig ner av att hon hade så ont.
Hoppas det blir bra och att vetrinären tar ett klokt beslut om vad dem kommer göra åt det som tror vara Kolik eller Tarmvred, vilket är allvarlig hos hästar..

Stackars liten, så nu sitter jag och sänder tankar åt den lille tjejen. :')

2 kommentarer:

  1. Usch, kolik är aldrig roligt:-( Hoppas att ponnyn mår bättre nu.

    SvaraRadera
  2. nej, hade inte ens blekaste tanke på att det skulle kunna vara kolik, då hon brukar lägga sig ner om man spänner sadelgjorden? för hårt.
    ska höra på lördag vad som hände osv.

    SvaraRadera