torsdag 17 december 2009

Torsdag

Uppdatering med order från Sarah!

Idag har det varit en helt vanlig skoldag.
Fixade spotify konto åt en killkompis igår, det var faktiskt första gången jag skulle skaffa ett konto på egen hand, hade aldrig gjort det förut men men det gick ju bra och nu funkar kontot så jag är nöjd och det är han med ;)

Iallafall under veckan har vi haft betyg-samtal i matte,svenska,engelska,spanska och no.
Under skriver jag lite om varje samtal! :)

Matte.
Där har vi haft 2 st prov, ett som vi inte visste om och ett man kunde plugga till.
Det oförberedda hade han sagt att jag hade 9 poäng på då G vad 10 poäng.
Idag fick jag reda på vilket resultat jag haft på båda.
Nu idag säger han att jag inte hade 9 poäng utan hade 13 och klarade det,så jag har gått och trott att jag haft IG fast jag egentligen inte hade det.
Sedan att jag fick göra omprov på det provet man kunde plugga till då jag hade 7 poäng innan omprovet och sedan fick jag 15 på omprovet. GÖTT!
Så nu har jag GODKÄNT I MATTE! YEEEES! :D
Svenska
Jag hade skrivit en deckare som hon starkt gillade,dock hade den lite minus med att jag hade vissa onödiga saker med i vissa delar.
Så i svenska blev det ett G+

Engelska
I engelskan har vi gjort diagnoser då jag har missat en. och så lämnade jag in min Autobiography två dagar försent då jag låg i 40 graders feber och sedan började det rinna var ut ur ögonen. Inte lika lätt att lämna in en uppsatts som är på min Skolanvändare som bara går att logga in på deras datorer och ingen som kan hjälpa till.
Sedan började hon tjata om min frånvaro och vad som låg bakom det, tanten verkar inte fatta att jag är sjuk. så jag blev irriterad och började ta upp att jag inte skolkat på någon utav mina år inte ens då jag hade ett helvete hemma med att mamma och pappa bråkade och om deras skilsmässa som gick ut över mig och Daniel.
Första veckan tog jag ledigt och jobbade ikapp redan innan jag åkte till Koster, andra veckan jag var borta låg jag i 40 graders feber igen och den veckan som var innan denna låg jag i feber,hade svullna halsmandlar så det gjorde ont att svälja,gapa,gäspa,prata och andas,hosta plus att det började rinna var ur ögonen.
Men hon verkar inte fatta det, så nu kräver hon läkarintyg som hon vill se när jag är borta, helt jävla sjukt,ska ta ett samtal till med henne och banka lite vett i skallen på henne.
VG+ skulle jag haft men får bara G
Spanska
Här har jag samma jävla kärring som i engelskan.
Har skrivit G på ett prov och 1 poäng från VG.
hon skulle ha satt VG på mig men sätter G för min frånvaro, jag kan ju inte göra någonting åt att jag varit sjuk och det fattar hon tydligen inte.
NO
Har en lärare som är väldigt trevlig och positiv och sitter gärna och pratar om mina betyg tillsammans med mig.
Jag har skrivit G på proven och visat kunskap,intresse och har god arbetsförmåga på lektionerna.
Vi hade gjort ett arbete om matens väg genom kroppen i 7an, då hon tog upp det att om den uppsattsen hade varit i 8an så hade hon satt mvg på den.
hur glad och kämparvillig blir man inte då! skitbra lärare asså!
Fick G i NO,med positiva kommentarer och att jag kommer nå VG om jag bara visar lite små saker till :)



Det var nog allt, hoppas det inte blev för långt nu, kramar Paulina!




Alltid lika glad och positiv !
TUMMEN UPP! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar