måndag 7 december 2009

Måndag

det är måndag och jag är återigen sjuk.

helt otroligt, jag lyckas då inte med mycket men att bli sjuk är jag nog mästare på.

Så då tänker jag inte sitta här och klaga utan jag berättar lite om min hundiga dag med Emma,Hanna och Sarah.


Lördagen började med att jag inte gick iväg och red bara för att min arm gick knappt att ha under en tjocktröja.

Tvinga på mig en tjock tröja då jag skulle iväg och träna agility om det så skulle vara det sista som jag gjorde innan min arm skulle lossna,då jag hade skitont, och inte hjälpte det med panodil heller. FY FÖR SVIN-SPRUTAN.


På bussen så hoppade Smilla upp på sättet för att titta ut då hon inte tycker om att det låter så mycket på bussen. (då var hon torr och inte blöt någonstans)

Och så säger en gammal gubbe till mig , "Ta ner hunden" jag svarar inte utan försöker ta tag i smillas halsband och ska putta ner henne, inte alls lika lätt som man tror att det är när man har en halvt bedövad arm och en envis hund som vill sitta högt upp. Då kommer gubbjävlen och slår till mig på benet. Helt chockad sitter jag och bara tittar på rakt fram. fick tillslut ner smilla som satt hela 30 minuter och pep så jag fick huvudvärk.

Gick av en hållplats för tidigt och sprang ner till rätt hållplats som låg nedanför backen som tur var. Hoppade på bussen till sarah och mötte henne utanför hennes område. Promenad till den vägen som går utanför där vi blev uppplockade av Hanna med hennes hundar.
Blev en timmes promed i skogen, visst går jag i skogen med Smilla men kanske inte rakt ut, som jag fick uppleva i lördags, hade tom fel skor på mig, ett par löparskor som ska vara extra luftiga. Gore-tex skor ? JA TACK!
Hanna fastnade med foten i en stor lerpöl och mötte en stor lurvig Teo som gick framför henne så hon tappade balansen och ramlade rakt ner i lerpölen, Skickligt Hanna! det medförde många skratt.
Agility träning med en rundbana som Sarah byggde upp och lite Slalom träning. Smilla och jag börjar få flyt på det här nu! :)
Sedan när vi var klara och hade rastat av hundarna fick vi åka med Emma och då kännde vi alla
tre för bara en sak, MAT MAT MAT.
Blev att vi åkte och köpte pizza och satt och åt i soffan framför en massa repris program på tv.
Mycket skratt och prat.
Stackars Sarah fick ett helt nytt badrumm, nämnligen en sandstrand, (;


Tack tjejer för en rolig dag! :)


2 kommentarer:

  1. Jävla tjurgubbar det finns då! Vad hade han med din hund att göra?! Usch va sur man blir! :S
    kram ;)

    SvaraRadera
  2. Hallååååå, uppdatering tack :P Kram

    SvaraRadera